FANDOM

6icj9w

Tecna

Tecna

Tecna är en fiktiv karaktär från Winx Club animerade serie. Hennes första framträdande var i den andra episoden, Benvenuti en Magix (översättning: Välkommen till Magix) (4Kids dub: Mer än High School). I den första säsongen, fann hon sig att hon var Musas rumskamrat. Hon är framförts av Dani Shaffel i Säsong 1 och 2 Rebecca Soler i säsong 3 (4Kids) och Domitilla D'Amico i den ursprungliga italienska versionen.

Tecna är 16 år gammal vid hennes första framträdande, och hennes födelsedag är den 16 december. Som framgår i serien, är Tecna extremt smart och älskar teknik. Ibland får hon också in i hennes teknik, och hennes entusiasm med samma kan vara irriterande. Hon är alltid praktiskt och logiskt, ibland till ett fel. Tecna har problem att uttrycka sina känslor och baser majoriteten av sina beslut på ren logik, men i den andra och tredje säsongen, får hon över att problem och är mer öppen och vänlig mot sina vänner. Hon är osjälvisk och snäll mot dem - hon verkligen bryr sig om dem, även om hon inte alltid kan visa det. Hon älskar vetenskap och experimentera i sin fritid. Hon har även ett fotografiskt minne, som nämns i avsnittet rescue vid Cloudtower, säsong 1. Hon älskar datorer och videospel. Hon har också en engelsk accent i 4Kids versionen och en hes amerikansk röst i RAI versionen. Enligt hennes profil på winxclub.com åtnjuter Tecna också gör sport och vara aktiva. Hon har också starka band med Musa. Hon kan också verkligen gillar Timmy men vet inte hur jag ska säga honom. Ibland känner hon liksom resten av tjejerna inte behandla henne som hon är viktigt. Tecna tycker inte om när Stella väskor på hennes stil heller. Ibland behandlar henne som om hon är en dator. Tecna hjälper dem alla. Hon är en riktigt lojal vän, känner hon som Musa och Timmy är de enda två som förstår henne. Hon har också starka band med Flora.

I serier, är Tecna prinsessan i hennes hem världen med en levande mamma & pappa.

I säsong 1, går Tecna att Alfea för första gången och delar rum med Musa.

Hon är den smartaste av Winx och blir kär i Timmy. I början visar hon faktiskt lite känsla och är rak fram emot logik. Det är tills han själv medger i episod 7 som ända sedan hon träffade Winx, hon förlorar lätt kontrollen. Hon sa detta efter Griselda förbjöd henne att använda techno prylar och Winx retades genom att säga att genom Tecna: s normer hon visar för mycket känslor. Genom säsong hon agerar som den som alltid tänker logiskt och har ibland strateg. Även i denna säsong man kunde se att hon och Bloom var inte riktigt på det bästa av termer. Medan Bloom behandlas Icy under säsongen finalen, gick de andra fyra Winx på att ta hand om Darcy och Stormy

I den här säsongen Tecna har en större roll än i föregående säsong. När de fick ställa upp på Cloudtower, var hon och Bloom parade. När Tecna använder sin techno magi för att hitta Codex, Trix komma och frysa Tecna, ger dem möjlighet att hitta platsen för Codex. Men vad Tecna faktiskt inte var det Codex rummet, men i hjärtat av Cloudtower, förödande Tecna eftersom hennes beräkningar var felaktiga. Saker och ting blir komplicerade mellan henne och Timmy efter Timmy överlämnas till Trix och ge dem möjlighet att rycka Redfountain Codex. I wildlands när de angrips av betrixed djur, kommer Timmy upp med en plan, men Tecna har ingen tro på honom. I slutet av denna episod, vinster Tecna henne Charmix när hon erkänner att hon inte tyckte inte tycke honom.

I den här säsongen, var Tecna först får en mindre roll, utom när hon räddade flickorna från jättespindlar på Solaria. Senare på säsongen blev Tecna huvudfokus efter stängning portalen till Omega dimensionen samtidigt spara Tides (och gav henne Enchantix i processen). När hon hittades och räddades, blev hennes roll mindre igen, tills hon besökte Golden kungariket och gått igenom Crystal Labyrinth, där hon offrade sin rörelse att kräva den första av de Water Stars. Under säsongen finalen, hon kämpade bort en falsk Timmy, skapat från Stava i Elements innan omgruppering med andra för Valtor slutliga nederlag.

Tecna är en lång tjej med magenta färgade, Pixie / pojke-cut stylat hår, kricka ögon, och en blek hudfärg. Hennes dagliga outfit består av en mjuk lila och limegrönt linne, mjukt lila utsvängda monteras beskurna byxor och skor i samma färg. Hennes andra outfit från säsong 2 på en lavendel polo väst mellangärdet topp, med en minikjol i samma färg och kilas fast högklackade stövlar. Dessutom är hon alltid ses med silver pärla öron-rings.Her hårlängd ökade i 4: e säsong. I säsong 4 hon bär en rosa och blå rutig skjorta med mörklila capris och mörkt lila klackar balett.

Tecna's Winx outfit är onekligen den mest utmärkande av alla feer visas i utställningen, eftersom det täcker de flesta av hennes. Outfit är främst en hel skyddsdräkt för ett mousserande lavendel färg som täcker hela kroppen och benen. Hon har ljusblå ärmar som täcker hennes händer och blå knä-höga stövlar. Hon bär en lila hjälm som har en limegrön tår-formad brosch på det, liknande den på hennes bröst. Vid några tillfällen har hennes hjälm visats ha en öppen övertäckning av hennes ansikte. Hennes vingar är gröna staplar som kan bilda små rutor på ryggen, i form av ett segelflygplan. Dessa vingar hjälpa henne flyga med stöd av digital energi tanke på att de inte kan fladdra. Hennes Charmix är en triangel stift och en sändare-formade waistbag.

Hon gav henne Enchantix i den 13: e episoden av säsong 3, när hon erbjöd sig att stänga portalen till Omega dimensionen på Tides rike för att förhindra den från att sugas in och motverkas, att offra sig själv i processen. Detta orsakade en viss bestörtning från fans som hade väntat sig att se henne hem rike, som att tjäna ens Enchantix är tänkt att kräva att rädda någon från deras hem rike (Hon är också den enda Winx flicka vars hem rike har inte visats i serien). Fans var också oroade över att hon inte skulle återvända efter hennes offer (hon gjorde ett par avsnitt senare, dock). Hon är den näst sista Winx Club medlem för att förtjäna henne Enchantix. Hennes Enchantix outfit, i extrema motsats till att hennes Winx outfit, är betydligt mer "avslöjande". Främst violett i färgen består Tecna outfit också offlattering ljusblå genomskinlig above-the-armbåge handskar som är dekorerade med olika lilafärgade juveler och orkidé, ljusgul och violett, gott butterfly-stil vingar, nu i stället för ett segelflygplan, med violett smyckade Disposition. Hennes vingar har sporrar / svansar med spiral tips. Hennes bakben vingar är sällan synliga i showen. Hon bär en orkidé tub topp med orkidé shorts. På toppen av röret toppen, det finns två ljusblå kronblad formade ornament ansluten till flera mer kronblad formade ornament på sidorna av hennes shorts. Hon är den enda av Winx tjejerna, förutom Bloom, det verkar inte ha håret stylat i böjt klasar och hästsvansar, även om det inte har vuxit i extrem längd som de andra Winx tjejerna, inte förlänga det åtminstone ett par inches i ryggen, under hennes hals, som en flytande fontän, gav henne en kaxig, avsmalnande och sofistikerat utseende och stil. Hon har också förkastades hennes ljusblå färgad stövlar och Dons strappy grön barfota sandaler med lila juveler, och bär (i stället för en tiara som de andra Winx flickor gör, med undantag för Bloom) vad som verkar vara en lilja-formad, mjuk grön färgad hårspänne klipp läggs på den vänstra sidan av huvudet. Hennes trollpulver flaskan är violett med ett hål i mitten och diamant toppen.

Tecna s Believix outfit är vagt påminner om sin gamla Winx outfit, en kortärmad, figursydd outfit slags med persika förlängningar på hennes armar, tre delar som skurits ut ur hennes ärmar gillar tripes, den övre halvan är lavendel medan botten i mer violett och formade som hotpants med en neongrön ackord svepte över hennes högra bröst och ett matchande blå-prydda bälte runt midjan. Wrist-längd, Fingerlösa violett biker handskar på händerna, below-the-knee lavendel strumpor, och ett par indigo och vita spetsar upp, fotsida stövlar plattform med lila-vit klackar. Slutligen är hennes vingar klädda i lila och blekna från mitten till tips i Rose rosa, chartreuse, och neon grön med lila droppe dekorationer och lång lila vrider på botten av vingarna. Hennes hår smalnar till en punkt, vilket ger henne en sofistikerad utseende, liknande Enchantix, och hon nu bär blek lavendel ögonskugga. Hon verkar inte riktigt ha hind vingar i denna form, bara lila ramar av blivande vingar.

Tecna s Sophix består av en ljus lila, flowy, mellangärdet grimma topp med grönt skär, en stor lila blomma i håret, och lila och gröna manschetter handleden. Hennes Believix shorts bli en grön, delad kjol med en lila bälte. Hon, liksom resten av tjejerna, bär sandaler Tecna's är snörde upp hennes ben med små, lätta kricka och lila dekorationer.

Tecna's Lovix är en violett klänning med lavendel leggings och armwarmers som cyan skinnar på dem. Hennes stövlar är mjuka violetta med cyan anklewarmers. Slutligen hennes vingar är rosa och lavendel med violett gränser och diamanter som pryder dem som de gör de andra tjejerna (utom Roxy). 

Tecna är från planeten Zenith. Hon har makt över tekniken och kan göra teknikrelaterade attacker. Hennes makt är helt baserad på teknik och digital energi, men ibland har hon varit känd för att styra el. Hon kan skapa sköldar av grön energi, som hon ironiskt kallar en "Fire Wall". Hon kan också skapa digitala burar och väggar av tecno energi (kallas "Laser Cage" i RAI engelska versionen, "World Wide Web" i 4Kids dub), samt kasta blaster av grön energi som kan immobilisera en person för en kort tid eller få dem att explodera (som kallas "Electric Storm" i den ursprungliga RAI och RAI den engelska versionen, "Digital Blast" i 4Kids dub). Hon kan också skapa digitala hologram (illusioner) och fällor som kan hindra henne fiender.

Favoritmat: Tofu Shakes Favoritfärg: Gul Favorit Hobby: Videogames! Favorit Husdjur: Fåglar Perfekt Pojkvän: Timmy Bästa Vänner: Flora och Timmy Favorit Filmer: Sci-fi Älskar: Att skapa nya uppfinningar Hatar: Inget Favoritmusik: Pop & Jazz Favorit Skor: Sköna! Favorit Ämne: Electromagic Favorit Spell: Laser Ray

Tecna's Winx omvandling varar i tjugo sekunder.

Tecna förvandling sekvens är också ganska unikt. För det första slag Tecna och slår luften skapa formulär med händerna (så småningom passerar dem som alla andra utom Layla), och sedan finns det en vit blixt. Då hennes armar, hennes ben, och hennes överkropp blir svart medan de gröna digital kabel ramar form över dem och skapa sin overall, sedan bildar hennes bröst brosch och hjälm. Slutligen flyger Tecna runt i hennes avslutande pose, händerna på höfterna, med en triangel av grön energi som finns i bakgrunden.

Tecna s Charmix omvandling varar i tolv sekunder. Först Tecna visas ur ett starkt vitt ljus, stängda armar ner och ögon. Eftersom kameran zoomar in, hissar hon armarna upp och skriker, hennes Charmix stift visas. Hon virvlar till höger två gånger och sedan hennes Charmix väska visas. Slutligen finns det en blixt som hon slår hennes sista utgör

Tecna s Enchantix omvandling varar i trettiofyra sekunder. Tecna s Enchantix omvandling sekvens är lång och detaljerad. För det första verkar Tecna huvud kontur surrande i skärmen, så småningom allt tydligare att se. Sedan vänder hon huvudet framåt och färgen i ansiktet visas. Crossed linjer går runt huvudet, och sedan hennes hår blir lite längre och hennes smink translucently violett. Därefter snurrar hon runt och hamnar uppkrupen i en boll medan hennes "World Wide Web" ("Static Sphere" i Rai engelska versionen) omsluter henne. Efteråt, rätar hon sig igen när en vit blixt växlar scenen till en närbild av Tecna nakna fötter, som hennes sandaler materialiseras, omslag runt hennes anklar och underben, medan ljusblå ornament realiseras under hennes shorts och gröna ornament realiseras under sin topp. Sedan kommer Tecna halsband på, liksom hennes hårspänne, som sedan inverterar själv och, i en explosion av gnistrar, förvandlas till hennes vingar. En annan blixt händer, byter scenen som Tecna sätter henne handskar på, en efter en. Slutligen snurrar Tecna runt från höger, gå sina vingar på ryggen, och strejker hennes sista pose.

Tecna's Fairy Dust varar i tolv sekunder. Tecna's Fairy Dust Sekvens är mycket kort jämfört med de andra flickorna. Först, en digital konturerna av hennes flaskan visas. Sedan flyttar ett rutnät upp skärmen, stelnar flaskan. Proppen lyfter sedan ur flaskan. Det finns en blixt, då Tecna visas Håll flaskan. Hon virvlar åt vänster en gång, sedan drar henne tecken, en liten oval i en större oval.

Tecna s Believix omvandling i tjugosex sekunder. Först Tecna visas som en silhuett mot en vilt blinkande bakgrund. Hon svingar sin högra arm ut, där hennes handske förverkligas. Efter en blixt, hennes bröstkorg och armar visas. Hennes outfit inträffar medan hon höjer sitt ben upp i sittande ställning. Kameran panorerar ner, sedan hennes stövlar visas. Hennes vingar visas formas från delar av el, en efter en. Hon flyger uppåt, hennes hår stylad och övre fäst vingarna, sedan snurrar runt, där hennes lägre vingar form av ljusblixtar. Sedan flyger hon mot kameran. Slutligen, efter en annan blixt, hon visat, fullt påklädd och bevingade, och strejker hennes sista pose.

Det är magi att vara i fred med naturen. Hennes utseende är mycket kort bh lila med två gröna band på armarna som har ett slags grönt enredadera, och hennes kjol är en ljusgrön blad. Hennes makt är "vortime Superiore" som översätts till "övre vortex" som kan skapa luftströmmar

Control är det magiska isen. Dess utseende är i ett stycke mycket Afrigo och mörkt lila i nacken har en slags lila bifanda lite mer tydlig med sina vingar är öppna lila och en liten blå runt kanterna.

Iginio Straffi nämnde att Tecna utseende baserades på sångaren P! nk. Tecna namn kommer från det italienska ordet för teknik, "Tecnologia", som det är en sammandragning