FANDOM

Uvs091104-002

musa

Musa

Musa är en fiktiv karaktär i Winx Club animerade serie. Hennes första framträdande var i den andra episoden av den första säsongen, Benvenuti en Magix (översättning: Välkommen till Magix) (4Kids dub: Mer än High School). Hon är Tecna rumskamrat under de första tre säsongerna.

Musa är från planeten Melody (Harmonic Nebula i 4Kids), där hon en gång bodde. Hennes mor dog när hon var mycket ung. Hon älskar sin far, som är en furste i 4Kids versionen, men de ser inte alltid bra överens. Trots att hennes mamma hade en fantastisk röst och hennes far var en pianist, efter sin mors död, vägrade hennes pappa musik och även hotat att dra Musa från Alfea att framträda vid en konsert på Red Fountain. Hennes födelsedag är 30 maj. Musa var sexton år gammal i början av serien. Hennes signatur färg är röd.

Hon älskar musik, dans, sjunger och spelar alla instrument, men hennes favorit är den konsert flöjt. Musa spelar vanligtvis fantastisk musik, men spelar bäst när hon är ensam, med sig själv i Alfea på en lugn plats. Trots att det mest tomboyish av Winx Club, är hon kanske mest känslomässigt sårbara. Musa kompromisser genom att sätta upp en tuff front. Hennes känslomässiga svaghet är nog ett resultat av hennes mors tidiga död och pappa är långt borta. Hon är också lite av en enstöring och har en crush på Riven, men de båda inte erkänna att de gillar varandra fram till slutet av säsong 2. Det är inte förrän i slutet av säsong två som Riven och Musa börja dejta. Förvånansvärt (med tanke Tecna är hjärnan i gruppen) får Musa de bästa betygen i gruppen, som nämns i den 15: e avsnittet av första säsongen (i båda versionerna av RAI och 4Kids). I säsong 3, medger Musa hon ville göra slut med Riven, men de senare förena.

I säsong 1, verkade Musa ha en glad och kvick natur. I Day of the Roses, avslöjade hon att Bloom och Stella att hennes mamma dog när hon var väldigt liten. Sedan fjärde avsnittet, The Voice of Nature, hade det funnits omedelbar kärlek mellan henne och Riven. Det slog Musa mycket hårt när Darcy förhäxad Riven till spioneri för dem. I ett avsnitt, när hon och Stella argumentera, hon går ensam till Magix City, där hon ser Riven och Darcy på en dag. När Icy fångster hennes spionage, retar hon, tills Musa slår henne i ansiktet (I 4Kids dub, kastar hon en besvärjelse som ger Icy en vårta). Musa är jagad av häxor och när hon sprang in i Riven, frågade hon om hjälp, men han regected henne. Winx komma till hennes undsättning och Musa medger att hon gillade Riven, men efter händelserna den dagen, hon aldrig ville se honom igen. I säsongsavslutningen verkade saker att ha jämnas ut mellan dem.

I säsong 2 blev Musa nära vän med Layla, eftersom Musa tror att de har saker gemensamt, så som de båda känner för utomstående ibland, liksom de båda gillar dans. I den här säsongen möter Musa Jared, en specialist med en crush på henne. Hon blir upprörd när han berättar för henne att Riven berättade för henne om Musa, och om Jared ville träffa en av Winx bör det Musa. De går på en resa, där Jared inteviews henne om simulatorn. Musa ombads att hålla en konsert på Redfountian men hennes far gick emot det, säger att det är hennes första och sista framträdande. Hennes far var musiker, men han aldrig spelat en enda ton efter Musas mamma gått bort. Men på konserten, attackerade Stormy Musa far att hämnas, men tack vare snabbt tänkande av Musa och Riven, kunde hon rädda honom. Till slut hennes pappa går med på att låta henne fortsätta sin musikkarriär. På Cloudtower där de fick ställa upp med sina värsta match-överraskning! - Hon fick ställa upp med vem annars än Stella? Hon bundna med Tune, den Pixie i seder, vilket verkar lite konstigt i sig. Hon är den 3: e för att få henne Charmix efter att hon bestämde sig för att lita Riven ensam med Darcy (som han faktiskt var att spionera på), vilket gav henne Charmix. I säsongsavslutningen, då Winx och specialisterna sa sitt tårfyllda farväl i Shadowhaunt innan Darkar fästning, sade hon till Riven (mer eller mindre) "Så jag antar att du är framför allt att mosig grejer, rätt Riven? Du behöver inte behöver någon. Så på något sätt ... " och när hon går bort, Riven griper hennes hand och drar henne i en kram, och frågar "Gör mig en tjänst, jag vill bara höra dig säga att du kommer tillbaka ... till mig". Även i Realix Riven kastar sig framför Darkar attack för att skydda Musa, han flyger bakåt och Musa vaggor hans huvud i hennes knä. Nära slutet av slaget att det nästan ser ut som Musa kysste honom. Sedan i slutet på fest, är Layla och Musa dansa tillsammans. Layla snurrar Musa över dansgolvet i Riven. Efter en titt på varandra Riven och Musa visas dansar tillsammans.

Under sitt tredje år på Alfea, tillsammans med resten av eleverna lärde Musa från Ms Faragonda om fullfjädrad Fairy form som kallas Enchantix. Under denna säsong, hotade Trix och attackerade henne vän, prinsessan Galatea, omskakande sina vingar och starta en brand i Alfea biblioteket i processen. Musa vägrade att lämna Galatea att dö i elden, och som sådan var hennes osjälviskhet belönas när hon gav henne Enchantix. Ytterst skulle hon använda sina nyförvärvade Fairy Dust släcka elden och återupprätta Galatea vingar

. Musa och Winx Club hjälper också Stella att rädda sin far, när det avslöjas att grevinnan Cassandra och hennes dotter Chimera försöker att erövra Solaria för Valtor och har placerat King Radius under en hypnotisk stava. För att infiltrera bröllop, flickorna som behövs för att maskera sig som en Hover-Bike gäng, och behövde lektioner om hur man hanterar en Hover-Bike. Under lektionen, Musa och Riven slåss sannolika problem om sin cykel, vilket gör att hon funderade på att bryta upp med honom.

På ett uppdrag till Golden kungariket att förvärva Water Stars var Musa valt att gå in i Crystal Labyrinth, med hennes lojalitet att rädda den magiska universum testas av en blå väggar Fairy heter Arcadia. Arcadia erbjuds Musa ett val att vara tillsammans för evigt med sin mor (som dog när hon var mycket ung), eller överge att lycka och få finalen i vatten Stars. Även om Musa älskade sin mor väldigt mycket, visste hon att hon inte kunde överge universum för en person, och så, med tungt hjärta, valde hon att förbli lojala mot sin plikt att skydda universum, i slutändan få de senaste Vatten Star.

Tillsammans med de andra Winx tjejerna reste Musa till jorden för att hjälpa dem att söka efter den sista Fairy på jorden, som visade sig vara en tjej som heter Roxy. Även på jorden, under en konsert natt på Frutti Music Bar, hon hade uppmärksammats av ett rekord chef som heter Jason. Jason erbjuds Musa en chans att spela in sin första låt ("Heart of Stone"), men Riven vanliga svartsjuka driver en större kil än vanligt när han känner Jason är att komma för nära henne. I slutändan är det upptäcks att Jason är engagerad och inbjuder Musa att sjunga på hans bröllop.

Musa är en tjej med svartaktiga blått hår, djupblå ögon, blek hudton och ofta klänningar som passar henne rocker personlighet. Hennes dagliga outfit består av en röd zigenare topp, en purpurfärgad armband som ersättare placeras antingen på hennes högra (vanligt) eller vänster arm, baggy jeans som sag så att du kan se hennes rosa underkläder, och röda sneakers. Hennes andra outfit, från säsong 2 och framåt, är en rutig turkos lång tub top med ett rött bälte över kricka byxor, som inkluderar kricka handleden till armbågen ärmar och sneakers aqua. I säsong 4 hon förvandlas till en magenta och vit prickiga topp med en mjuk rosa tank undertill med en långärmad vinröd topp. Hennes vanliga byxor byta till en rosa och svart rutiga kjolen. Hennes sneakers blir klackarna med samma mönster som hennes tröja, och med dessa hon bär långa vita strumpor som har rosa ränder på toppen. Musa hår har gått under de mest betydande och uppenbara förändringen sedan säsong ett. I säsong ett, hade hon dem bundna i två korta flätor. I början av säsong tre, genomgår hon en besvärjelse som det förlänger sitt hår till midjan men ändå bunden i flätor. Genom att säsong fyra, bär hon ner det, ibland knyta det i hästsvansar som påminner om Stellas hår i sin första förvandling.

Se även: Musa's Wardrobe

Hennes Winx outfit är ett mousserande röd topp med genomskinlig rosa tyg i mitten, en röd mini kjol och knähöga kil röda stövlar. Hon bär också lila hörlurar ovanpå huvudet och lila band runt hennes Fore-armar (den på hennes vänstra arm har lösa trådar hängande från det). Hennes vingar är genomskinliga ljusa blå med lila band i mitten. Hennes Charmix är en G-klav stift och CD-spelare formad midjeväska. Musa tjänar hennes Charmix genom att lita på Riven, något hon har inte kunnat göra sedan han kort dike henne för Darcy i säsong 1.

Hon erhöll sin Enchantix efter att ha räddat prinsessan Galatea från en brand, som Trix hade startat i den Alfea biblioteket, i 10: e avsnittet av säsong 3. Den består av en magenta och djupt orange topp som har ett guld att ansluta bandet på sin högra axel. Hennes vingar är guld med Bejeweled kanter, med lila pärlor hängande utanför dem. Hennes kjol är svullna och samma färger som hennes topp med guld band på kanten. Hon kastar sin magenta stövlar och bär guld barfota sandaler. Hon och Tecna är de enda medlemmarna i Winx Club för att inte ha rest till deras hem planeter. Hennes trollpulver flaska är en rosa sfär omgiven av en cyan mobil med små bitar dinglande på det.

Hennes Believix outfit börjar med en magenta linne med bara vänstra bandet hålla upp, men en tunn ljusrosa bandet ses på hennes högra och en blå remsa av tyg som ansluts till en choker runt hennes hals ansluts till bröst-området. Hon bär magenta hotpants med en azurblå bälte över ett par blekt lila-blå capris byxor med ett öppet skir volangkjol bundna bakom midjan. Hon bär ett par below-the-armbåge, Fingerlösa ljusrosa handskar och fotsida röda platåskor med ruggig röda strumpor och blekrosa klackar. Hon bär en magenta rosa band i håret och ett tunt, flätat hästsvans är på höger sida av huvudet. Slutligen hennes vingar är nästan som de var som i sin Enchantix skede, men slutar i hop och idrott en musik-note form, i en mening, fodrad i magenta-röd med lila-blå på insidan

Det är den magiska förmågan att vara i fred med naturen. Dess utseende är en slags tröja som liknar den som believix utan

ljusstyrka, har en grön pannband med en blomma, och röd med grön duk byxor, hennes vingar är mycket färgglada rött och grönt. Hennes makt är "Pura Det är den magiska förmågan att vara i fred med naturen. Dess utseende är en slags tröja som liknar den som believix utan 
ljusstyrka, har en grön pannband med en blomma, och röd med grön duk byxor, hennes vingar är mycket färgglada rött och grönt. Hennes makt är "Pura 

Lovix magi är förmågan att kontrollera is. Det utseende är en slags tröja som liknar den som Believix utan ljusstyrka, längre, och lila-blå. Den har en blå shorts med lite rosa och rött, dess vingar är transparent blå. Hennes makt är "Melodia della neve" som betyder "melodi för snö" som tjänar till att balansera och upprätthålla försvar i strid.

Musa är från Melody, planet musiken, hennes makt är relaterade till ljudvågor och musik. Musa befogenheter är anslutna inte bara med musik men det faktiska makt ljudvågor och Sonic tryck. Hon har också "sonar öron". Musa kan manipulera andra element genom att skapa ljudbangar som muller och krascha. Hon kan också skapa Sonic vibbar och pulser som kostnad genom luften som energi blaster. Musa kan skapa sonic vibbar som hypnotiserar och blockerar siktlinjen. Hon kan trolla instrument av blotta tanken och kan släppa loss störa ljudbangar som kan dela upp jorden och krascha luften. Hon använder oftast attacker som är disco tema och kan skapa disco-boll kraft-fält, störande musikalisk ilar, och virtuella högtalare som omsluter runt en fiende och immobilisera dem genom otroligt starka basljud musik. Musa kan också skapa murar och barriärer musikaliska skalan och explosiva noter.

Favoritmat: kryddstark mat! Favorit Färg: Blå Favorit Hobby: Att spela & sjunga! Favorit Pet: Golden fisk! Perfekt Pojkvän: Riven, när han är på bra humör. Bästa vän: Tecna, Layla och ... Riven Favorit Filmer: Komedier och videoklipp! Älskar: Att lära sig spela nya instrument! Hatar: Att argumentera med Riven Favoritmusik: Hip-hop, R & B, jazz, rock och klassisk musik! Favorit Skor: Sneakers Favorit Ämne: musikskapande Favorit Spell: Sonic Wave Slagord: "Royalty Rocks

Skaparen av Winx Club nämnas att utseendet på Musa byggde på skådespelerskan Lucy Liu. Musa namn kommer från det italienska ordet "Musa" som betyder "musa" (inspiration). I den walesiska dub av Winx Club Musa namn ändrades till Martha. Detta beror på att namnet Musa lät för mycket som det walesiska ordet MWS som betyder unken eller stinkande