FANDOM

ImagesCA1UYK16

bloom och marion och daphne

drottning Marion

Drottning Miriam är Blooms biologiska mor och drottningen av planeten Domino

Drottning Miriam (Marion i vissa versioner) är drottningen av Domino och mamma till hennes två döttrar, Daphne och Bloom. Men sedan hon och hennes kung, Oritel, var tvungen att skydda Magic dimensionen, liksom Domino, från en stor ondska, så de förfalskat Company of Light. I stället för den slutliga triumfen, striden upplöses i den ultimata katastrof för båda slåss sidor när häxorna tog Oritel i Obsidian riket och Miriam upp Oritel svärd, lämnar Domino i ruiner, både Oritel och Miriam har, som både Faragonda och Valtor själv berättade Bloom, uttömt de flesta av deras styrka för att fälla Valtor i Omega dimensionen (möjligen han ljög för dem att han hade dödat båda sina döttrar - precis som han ljugit för Bloom att han absorberade Oritel och Miriam in i hans kropp - när de inte kunde hitta Daphne , som dödades av Ancestresses själva - och Bloom, skickas till jorden). Deras förödelse över att ha till synes förlorade båda sina döttrar också kan ha försvagat dem i den sista striden.

Efter Bloom upptäckte vem och där hennes föräldrar var, gick ut för att rädda dem. Bloom tillsammans med Sky och där vänner, räddade henne, genom att spara Oritel, eftersom hon överföras sig i hans svärd. När alla Domino var i säkerhet i det hem rike, släppt Oritel Miriam. De sedan införs genom Daphne till Bloom, var deras sedan länge försvunna dotter som de trodde döda.

Till slut lovade hon och Oritel att, även om de inte var där för första delen av sitt liv, lovade de att vara där för resten. Miriam, äntligen har kontakt med Bloom, säger att Bloom är en vacker prinsessa med ett ädelt hjärta och stora leende ögon. De ligger kvar i kontakt efter filmen.

Miriam var definierad som oerhört kraftfull, även om det är okänt om hon är en älva som slår ut eller en Nymf som Daphne. Hon har aldrig visats med vingar, men hon skulle i senare säsonger

"Miriam" är ett hebreiskt namn förvirrad mening, och kan betyda "efterlängtade Child", "Bitter", "upproriska" eller "Stark vatten". En hypotes är att namnet härstammar från det forna egyptiska ordet "Myr", som betyder "älskade", eller "Herr", som betyder "kärlek", eller som var det sätt de gamla hebréerna hade stavat namnet "Meritamen" eller "Merit -Amun ", som betyder" älskade av Gud Amon ". Andra former av namnet inkluderar Miryam, Maryam, Mariam, Maria, Mira och Miri. Marion är en annan form av namnet Miriam