FANDOM

Uvs091104-006

Layla

Layla

Princess Layla (känd som Aisha i RAI italienska versionen) är en fiktiv karaktär från Winx Club animerade serien

Layla syns i första episoder av säsong två, är det uppenbart att hon är fast besluten och orädd. I sin allra första framträdande, observerar vi henne att försöka rädda Pixies som senare blir bundna till de enskilda medlemmarna av Winx Club. Genom hennes samtal, får vi en glimt av hennes krafter, och få några tips om skurken av säsongen, Lord Darkar. Efter att ha rymt med endast en pyssling, baby Piff, snubblar hon till Alfea, där hon hittas av medlemmarna av Winx Club, och svimmar. Hon visar en djup kärlek och omsorg för de tomtar, som uppenbarligen hennes nära vänner. Pixies lita på henne väldigt mycket - Layla är en av de få människor som känner av Pixie Village. Layla ger praktiska råd och alltid ger en axel att gråta på. Hon kontinuerligt visar denna omsorg naturen i hela showen, tröstande Musa efter hennes konflikt med sin far, och lugnande Floras nerverna när hon upplevde betänkligheter om sina känslor för Helia. Hon är oberoende, fann att pojkar inte är värda sin tid. Hon anser sig själv lika bra som specialisterna på sport och fäktning och har liknande intressen som de själva. Vid ett tillfälle tar hon även kontroll av Wind Riders från kluven. Trots att med gemensamma intressen, är hon inte särskilt vän med dem, att känna till dem genom deras flickvänner. Layla växte upp i en mycket traditionell miljö. Hennes föräldrar trodde att prinsessor borde bete sig på ett strikt ortodox sätt och granskas hennes varje rörelse och tanke. Som ett resultat hade Layla en mycket isolerad barndom, med undantag för de tillfällen då hon rymde från slottet. På grund av detta har Layla hade inte många vänner. Efter hennes bästa vän Anne rör sig bort när Layla är ung, hennes enda vänner är Pixies av Pixie Village. I de flesta av säsong 2, verkade visa att kretsa kring Layla istället för Bloom och de andra tjejerna, men i slutet, fokuserade på den blomma igen eftersom Herren Darkar försökt och tillfälligt lyckats vända henne till det onda. Layla i 17 år i början av säsong 2, och 18 i säsong 3. Layla är mycket påstridig och ett öppet sinne. Hon är lika intuitivt som Stella, och när uppmanas att, ger praktiska och pragmatiska råd. Hon är också en begåvad dansare och talar många olika språk. Hon är starkt emot romantiska förvecklingar med pojkar, vilket kan ses i episod 18 av den 3: e säsongen. Detta är sannolikt på grund av ett arrangerat äktenskap från hennes föräldrar, som nämns i avsnitt 9, men bara gett upp igen i episod 18. Nabu är mannen hennes föräldrar vill att hon ska gifta sig. Nabu, under namnet Ophir, hjälper henne olika tider under säsong 3. Hon finner sig att han är Nabu och de träffas i slutet av serien. Mot mitten av säsong fyra, föreslår Nabu till henne och hon accepterar tills Nabu offrar sig själv för att stoppa Duman, medlem i den svarta cirkeln och spara Tir Nan Og.

Hon verkar i säsong 2 och blir den 6: e Winx Club medlem. I början är hon sett in Darkar fästning där hon försöker men lyckas inte rädda Pixies. Lyckligtvis med hjälp av Bloom, Stella, Brandon och Sky, de kan rädda dem. Hon har tillsammans med hennes Pixies senare klistras på Winx Club. Vid första hon känner sig utestängd. I ett avsnitt blev hon så upprörd att hon stormade ut ur simulatorn rummet och gick att sitta under ett träd. Musa kommer till henne och säger att hon också känner sig utanför ibland och Bloom senare kommer att ansluta sig till dem och har en pyjamas part. I slutet av denna episod hon känner äntligen en del av gruppen. Hon är utställd i hela serien att ha mardrömmar och drömmar om en kompis som lärde henne hur man dansar. När de var par i Cloudtower, hon var ihop med Flora, som verkade lite konstigt med tanke på att tidigare under säsongen Layla anförtrodde Flora genom att erkänna att hon är rädd för att vara ensam. Hon är den fjärde att få henne Charmix. I säsongsavslutningen hon och Musa kramade och sade att de är bästa vänner för alltid (Rainbow engelska versionen).

Hon blir orolig för hennes eget rike, tidvatten, som Valtor lyckas fly från portalen, som förstör Tidvatten. Layla går till Tides och försöker rädda henne rike med hjälp av Winx Club. Hon var först med att få henne Enchantix när hon räddar drottningen av Mermaids stället för att återställa hennes syn. Hon går tillbaka till Andros och kommer tillbaka med tråkiga nyheter, hur hennes föräldrar följa nationell tradition och tvingar Layla att gifta Nabu. Efter en stund återvänder de till Andros i ett sista försök att rädda planeten, men det är allt tack vare Tecna att planeten sparas i ett modigt och fruktansvärt uppoffringen Tecna. Tecna är senare räddad från Omega dimensionen. Nabu spionerar på Layla, och han presenterar sig som Ophir. Layla och Tecna är mycket fientliga mot honom, i tron ​​att han är en spion för Valtor. Senare är han fångad ombord på ett flygplan Redfountian medan Winx och specialister var på väg till the Veil Mist Forest. Efter Nabu-eller Ophir snarare-räddar henne, börjar de obligation. Senare Layla upptäcker han faktiskt Nabu. Efter det, gick de in i en relation.

I filmen går Layla Winx att försöka hitta Hagan, smeden som hade förfalskat svärd kung Oritel. Hon hjälper Bloom försöker att hitta sanningen om hennes planet och föräldrar, samtidigt examen från Alfea med de andra Winx. I slutet av filmen hon ses dansa med Nabu efter att ha hjälpt Bloom återfå Domino.

Nära slutet av säsong 4 Layla fästman Nabu offrar sig själv för att spara Morgana. När Layla kallar Gift of Darkness att spara Nabu, blir Ogron istället tag i den och använder den på en vissen blomma istället, förstör Layla: s hopp om att rädda Nabu. Layla lämnar Winx tjejerna att strida tillsammans Nebula mot Wizards för att söka hämnd för Nabu död och tillsammans med Winx och Nebula besegrar Wizards för gott. I slutet av säsongen hon bestämmer sig för att stanna kvar på Gardenia tillsammans med de andra Winx tjejerna

Nabu är levande i den andra filmen. Layla / Aisha kämpar sida vid sida Winx tjejerna.

Layla är en afroamerikansk flicka med långt, vågigt mörkbrunt hår och ögon Cerulean. Hennes dagliga outfit består av ett mjukt lila linne med en liten blå färgad våg logga på, en khaki minikjol, khaki kängor, och mjuka lila benvärmare. Hon bär också en mjuk lila ärmlös luvtröja, tillsammans med khaki-klippta jeans. I säsong 4, bär hon en limegrön tank med en mönstrad rosa skjorta över den. Hennes byxor är en något mörkare nyans av grönt med en rosa bälte och manschetter. Hon bär också rosa och gröna sneakers och en rosa, putsade gröna pannband.

Hennes Winx outfit är en glittrig grön axel topp, en glittrig grön mini kjol ovanpå grön mini shorts och gröna stövlar. Hon bär också ett grönt skärp ansluta sin topp och kjol, och flera silverringar runt hennes outfit och på armarna. Layla vingar är himlen blå med lila tips.

Layla är Enchantix outfit består av en RYNKAD (sannolikt en hänvisning till sjögräs), cyan axelbandslösa top dekorerad med magenta och gul, en matchande kjol, och banan gula handskar. Hennes vingar beskrivs med hennes signatur limegrönt, dekorerad med rosa pärlor (med hänvisning till hennes havsbaserade befogenheter) och fylls i med gult och magenta för att matcha hennes outfit. Hennes hår vinster strimmor, och är flätad runt en cyan panna tiara (även med pärlor som är färgen på morfix), innan flyter in kopplingsfläta. Liksom de andra Winx Club flickor, har Layla barfota sandaler, ansluten med blomma-formade knappar. Senare på säsongen, hennes outfit ändras tillbaka till sitt vanliga vårgrön färg, möjligen på grund av införandet av Blooms Enchantix, som är liknande i färg, då Blooms Enchantix är ofullständig. Hon är den första medlem i Winx Club för att tjäna henne Enchantix. Hennes trollpulver är en aqua-marina flaska omgiven av en grön ring med en aqua-marina knut på toppen. Hon gav henne Enchantix I 6: e avsnittet av säsong 3, när Mermaid drottning Larissa lovat att Layla att hon kunde använda sina anställdas helande kraft att bota blindhet som Baltor kastade på henne. Trots detta valde Layla att använda personalen på Larissa själv efter en Kraken attackerade henne. Layla skulle senare bota hennes blindhet sig med den kraftfulla trollpulver på hennes vingar (noteras som en av de mest kraftfulla helande ämnen i den magiska un iverse

Layla är Believix outfit består av en vacker turkos blå tub topp, av olika slag, med en limegrön armbågsskydd längd höger ärm och ett par turkosblå byxor som slutar nedanför knäna med limegröna tutu stil volanger både på botten av byxor och runt midjan under en blågrön linningen. Hennes fötter är täckta i ett par boxhandskar, längd, kricka och rosa högklackade, limegröna stövlar plattform. En limegrön choker med gyllene diamanter som hängde ner från dem runt hennes hals och ett turkosblått band ovanpå huvudet. På sin vänstra arm i en armbåge längd är handlöst persikofärgade handske vit en limegrön armring på hennes högra handled med en lätt båge fuchsia

hängande från det. Slutligen, förutom håret vara i ankel-nivå och den rosa höjdpunkterna i hennes hår, Layla vingar är nu bågformade och fodrad i turkos grönt, med en skiftande hav grönt och havet blått utformad bakgrund i kulisserna .. Huden får en hel del mörkare

Layla s sophix består av en ljus och hav grönt topp med matchande minikjol med limegrön kneebands och matchande highheels och hårband. Hennes vingar är cyan och mjuka rosa med indigo gränser

Layla s lovix är huvudsakligen medelstora blå med fluffiga cyan ränder och hårband, hennes stövlar är akvamarin och blå grå i färgen. Hennes vingar är ljusblå och lavendel med ljust violett gränser

Hon har makt Morphix, en rosa vätska som hon kan förvandlas till någon form hon vill, och hon vill bemästra alla vätskor efter finslipa sina färdigheter på Alfea, medan hennes vänner hjälpa henne. Layla använder morphix att skapa en rad solida strukturer samt vapen som svärd och sköldar eller surfingbrädor. Hon kan använda morphix både som fasta och flytande ämne. Layla har varit känt att även skapa användbara och utveckla saker med Morphix, till exempel en 18th century kanon lyft för klättring ner en klippa.

Favoritmat pasta!

Favoritfärg: Orange.

Favoritsysselsättning: Sport!

Favoritdjur: Hästar ...

Perfekt Pojkvän: Nabu ...

Bästa Vänner: Flora och Nabu!

Favorit Filmer: äventyrsfilmer ...

I Love: Simning i timmar!

Jag Hatar: Potionology.

Favoritmusik: R & B, pop, hip-hop.

Favorit Skor: Sneakers.

Favorit Ämne: Magical gym och danslektioner

Favorit Spell: Morphix.

Layla utseende har nämnt Iginio Straffi, skaparen av Winx Club, att ha inspirerats av Beyoncé Knowles. Layla är ett arabiskt ord som ursprungligen betydde "Night", men senare kom att betyda "Born at Night", "mörkhårig skönhet" eller "mörk skönhet". Layla är bara känd som Aisha i den italienska versionen av Winx Club. Varannan dub kallar henne Layla