FANDOM

ImagesCAT6MJVA

Helia

Helia

Helia är den mest mogna av alla specialister. Han älskar att skriva dikter och rita. Brandon avses en gång till honom som en pacifist. Helia är inte rädd att fatta viktiga beslut och göra det som är rätt, även om hans vänner inte håller med honom. Han är mycket vågad ibland som ren kyssa Flora i Shadowhaunt. Han är inte heller rädd för att rösten hans tankar, som visas i säsong tre när han agerar som ett medium, som Nabu, mellan himmel och Bloom eller Musa och Riven.

Hans farbror (eller farfar i 4Kids version) är Saladin, rektor för Röda Fountain. Han var den bästa eleven i Red Fountain innan han hoppade av för att gå på konstskola. Han svarade Red Fountian i de andra pojkarnas andra året och gick med Sky's team. Han skulle ha varit i sitt tredje år i säsong två hade han inte hoppade av efter första året (under ett läsår innan säsongen en). Han blir Flora pojkvän i slutet av säsong två.

Det är också mycket möjligt att Helia har en viss super styrka, som han kan bokstavligen på egen hand (med en arm) avvakta ett Leodragerus helt stilla och borta som det var på väg att attackera Flora. Ytterligare bevis visas när han kämpar för att dra Sky's skadade fightercraft Red Wing i hängare av den flygande skepp utan att hållas ner till någonting.

I Shaab Stone båge i månadsmagasin, är Helia visas som en skicklig dubbel agent, kan utreda verkliga kämpar för att fejka ett alibi, fejka en utvisning från Red Trevi och ljuga för alla, även Flora, att bryta sig in i Alfea administration att stjäla dokument för att lura en maffiaboss i öppna valvet hålla Shaab Stone från vilken han kan stjäla. Han ligger med tungt hjärta dock och visar alla de villfarelser, hoppas att han kan börja på nytt med Flora. Han är skicklig i kampsport och spionage.

Till skillnad från i den tecknade där Helia aldrig visas rider på en levabike kan han rida faktiskt en. Vissa skulle säga att han är blyg men det är bara på grund av sin brist på större tala delar eller medverkan till den tomt i säsonger två och tre

Hans utseende är annorlunda än andra specialister, det vill säga sitt långa svarta hår. Han har blå ögon. Som de andra utom Timmy, han är väldigt muskulös, som visas i Season 3 Episode 21, när han fick genom att duscha

Det verkar han föredrar lösare kläder. I säsong två och tre, bar han en ljusgrön poet shirt med beige khakis. I säsong tre, förändringar han khaki shorts, en ljusblå skjorta och sneakers. Han bär sina långa, svarta hår i en lös sida hästsvans, men i den fjärde säsongen han skär dem i korta, taggiga fransar.

Han bär också Röda Fountain enhetliga för strid

Han verkar först i säsong 2 avsnitt 8 där han introducerades till Winx Club. Brandon konstaterar att han är pacifist och brukade vara en av de bästa eleverna i Red Fountain tills han hoppade av för att utöva konsten. Timmy säger att han är Saladins brorson. Senare i avsnittet, sänder Herren Darkar en stor bevingad monster om storleken på arenan där Winx Club, och en betydande del av specialister i skolan, slåss. När Flora är blindsided av monster och är på väg att attackera henne, är monstret dämpad bakifrån med stora guld strängar från Helia handske, faktiskt inneha monstret i schack med ena armen leende. När Flora återhämtar sig, släpper han monstret och lämnar arenan. På slutet av Winx Club misstänkte smutsiga motiv och att det kanske var han som hade sammankallat till monster.

Helia hjälper Winx och specialisterna bekämpa Trix under det campingtur.

Flora medger att hon gillar Helia, och han säger till henne att han tycker om henne och blåser henne en kyss

I slutet av säsongen, kyssar han djärvt Flora innan du går ut för att kämpa den slutgiltiga striden med Darkar

Helia verkar inte mycket under hela säsongen. Även inte Helias gå på Omega uppdrag, att rädda Tecna. Helia hjälper också de andra, ta Flying Bikers 'cyklar, vilket bidrar Winx, sluta King Radius bröllop. Han var också den enda specialister, att rapportera tillbaka till Winx efter Valtor anföll resten av specialister

Helia, tillsammans med andra specialister, går till jorden för att hjälpa Winx Club. Hans nya utseende består av den ursprungliga outfit men med hans hår omvandlat den till en trasa-cut. Detta ser förändring händer inte förrän ett par avsnitt efter Love & Pet.

Det bör noteras att namnet "Helia" är ett kvinnligt namn på grekiska. För att uttrycka det i maskulin form, skulle det vara "Helios" / "Helio", som alla har samma innebörd: "Sun". "Helio" används som han namn i en av den sydamerikanska dubbningar där användningen av romerska språk är dominerande och den feminina / maskulina roll spelar en stor roll i språket.