FANDOM

Flora 3D Believix by SelinTayler

flora

Flora

Flora är en fiktiv karaktär och en av huvudpersonerna i Winx Club animerade serie. Även om hon får en liten roll i första säsongen, hon har en större berättelse i den andra säsongen.

Utöver detta är Flora ett av de tecken som visas mest på Winx Club grejor, förutom Stella och Bloom.

Flora är den enda icke-prinsessa i Winx Club i båda de ursprungliga RAI, månatliga serier, och 4Kids kontinuitet (Tecna räknas är som en prinsessa i den månatliga serier och Musa är en prinsessa i den 4Kids versionen).

Flora är söt, blyg, lugn, och älskar växter av alla slag, hon gillar att experimentera med dem och gillar att göra te. Flora är starkt kopplad till natur och älskar att hjälpa människor. Hon kan vara mycket känslig och alltid vill det bästa för sina vänner och alla runt omkring. Flora är den mest mogna medlem i Winx Club. Hon älskar också frid, lycka och ro. Även om hon försöker dölja sina verkliga känslor, hennes vänner hjälpa och uppmuntra henne att dela alla sina idéer med alla. Flora blir nervös lätt men när de andra Winx tjejerna är i trubbel, lyckas hon att vara lugn och rimligt. Ibland vet hon inte hur man uttrycka sig, eftersom hon inte vill starta slagsmål. Hon är en flitig student på Alfea och är försiktig med sina handlingar. Även om hon kan vara osäker, hennes vänner vill stärka hennes självkänsla.

Flora använder inte attacker som de andra Winx tjejerna, utan snarare använder hon dem för mer strategiska syften. Hon kan skapa bindande vinstockar och väggar av vinstockar, liksom blaster av blommor och pollen antingen som stötande attacker eller för avledning.

Utöver detta, kan hon höra rösten i naturen talar till henne. Flora har många klänningar på henne Winx transformationer som Magic Winx, Enchantix och Lovix. Believix och Sophix hon har visat sin mage.

den första säsongen av Winx Club, Flora först dök upp i episod 2, 4Kids titel: "Mer än High School" som sexton-årig flicka. När Bloom kom till Alfea upptäckte hon Flora var hennes rumskamrat. Bloom var först förvånad över att hela hennes rum var en trädgård och att hon hade experimenterat med andra växter, men hela säsongen, de blir vänner. När Mirta förvandlas till en pumpa av Trix, och hon har ändrat henne tillbaka till det normala, som hon slutligen lyckas med det senare. I säsongen, är Flora den enda Winx flicka utan en kärlek intresse och fäster med Mirta vid firandet, men Flora har ett gott hjärta, vare sig kärlek eller inte. Som berättelsen utvecklas, visar hon sig som en godhjärtad person, alltid lojal och hjälpsam till sina vänner och destruktiva för henne fiender.

I den andra säsongen av Winx Club får Flora en kärlek intresse, Helia, som hon har svårt att närma sig (i 4Kids nämner hon att i hennes rike flickor inte ta första steget). Hon får reda på att hennes bundna pixie är Chatta, det pixie av skvaller eller prat. De gör en härlig par, vilket ger ett perfekt exempel på frasen "motsatser attraherar", som Flora, är mycket blyg och tyst, är den exakta motsatsen till Chatta, som är högljudd men sympatisk pratmakare. Hon gör också en ny vän, en älva som heter Layla. Även Flora relation med Layla är lite skakig i början, blir de senare bästa vänner när Layla erbjuder sig att hjälpa Flora få tillsammans med Helia genom att ta reda vad han känner för henne. Layla gör detta genom att smyga över till röda fontänen.. Flora får henne Charmix med hjälp av Chatta, genom att berätta Helia att hon tyckte om honom, som han gillade henne också. När Winx Club och deras pojkvänner går till Shadowhaunt att spara Bloom, Helia och växter har sin första kyss. I slutet av serien, hjälper hon även de andra Winx tjejerna att besegra sin fiende, lord darker. Flora är sjutton i denna säsong

I den tredje säsongen av Winx Club, Flora, med resten av Winx tjejerna tillbaka till Alfea. Vid en första vet de inte det, nya skurken valtor, verkar vara början lite problem för dem. I den här säsongen de tjänar sina fullfjädrat fe form, som kallas Enchantix. Det är också visat i denna säsong som Flora har en syster som heter miele då gruppen besöker sin planet, Linphea. Hon räddar sin syster miele som blev påkörd av Icy och föll i vattnet. Flora blev arg, tillkallade en växt som gjorde Trix oförmögna att se. Hon går sedan ner i vattnet för att rädda miele och tjänar henne Enchantix.

Flora blir en lärare på Alfea. Hennes nya lärarkarriär klipps kort när hon attackerades av fe Jägare i quad efter letar efter en felaktigt anklagad-student. Hon lär sig på en föreläsning från Faragonda att det brukade vara magi på jorden, tills fe Jägare elimineras alla feer.

Flora reser till jorden med resten av gänget i jakten på den sista fen, Roxy. Flora vinster hennes Believix efter Roxy beslutar att tro på Winx Club och deras magi. Flora blir god vän med Roxy, lära henne hur man använder sin makt. Hennes romans fortsätter med Helia. Flora fungerar vårdcentralen i den Love & Pet .

Senare i serien, möter Flora och Winx Diana, jordens älva i naturen vars makt överskuggar Floras. Flora kämpar och hon får hjälp med Helias uppmuntran, övervinner Dianas, men med stora svårigheter.

Hon och resten av Winx Club bekämpa Wizards of the Black Circle / Fairy Jägare sista gången i Omega dimensionen och besegra dem, frysning Wizards där permanent. I slutscenen av säsong fyra, hon ses flymed resten av Winx Club in i solnedgången i sina Enchantix former, förmodligen tillbaka till Magix

Medan de försöker komma in Bloom's Palace på Domino Flora presenterar sig som "Flora prinsessan av Linphea" Det är okänt på denna punkt om Flora är verkligen en prinsessa eller om hon använde det som ett knep för att komma in i palatset.

Flora är en flicka med långt, honungsfärgade hår med blonda slingor i luggen, ögon jade, och höga som de andra.

Hennes dagliga outfit i säsong 1 består av en grön mellangärdet, off-the-shoulder topp med puffärmar, en fuchsia färgat, faux wrap, kort kjol dekorerad med jordgubbar, två gula armband armband på varje arm, och fuchsia färgade plattform sandaler .

Hennes säsong 2 / 3 outfit är en rosa skjorta mellangärdet med en rosa-trim, puffärm med rosa prickig, en röd kjol, rosa strumpor och röda skor plattformar. Liksom Tecna, bär hon örhängen, särskilt gyllene slingor. I säsong 4, bär hon en rosa, vitt och grönt sundress i ett blommigt med rosa och gröna klackar.

Flora's Winx outfit är främst fuchsia och orkidé i färg, och består av ett mousserande ett stycke, nakna axlar topp som döljer ett par mini shorts i samma färg, och ankel-höga stövlar också samma färg. En liten orkidé färgad och formad choker pryder hennes hals, medan fristående ärmar i samma färg komplimang hennes armar. Hennes vingar är limegrön

Floras charmix är en stor loopas stift, med en rosa pärla och tar upp de flesta av hennes bröst. Hennes assesorie är en jordgubb formad handväska hon bär över axeln. hon tjänar det genom att äntligen berätta Heila hon gillar honom, något hon hade problem med från det ögonblick hon träffade honom.

Hennes Enchantix outfit är en hög midja, höftlång klänning, främst fuchsia, med orkidé, violett, ljusblå och mjuka gröna putsning, tistel, above-the-armbåge genomskinliga handskar som är dekorerade med olika färgade pärlor smycken, och mjukt grönt och gult ljus, gott vingar fjäril med orkidé beskriver som är smyckade med päronformad och färgade dekorationer. Hennes forewings är dentate med en konvex tornus och hon har terminal hind vinge lober mellan en konvex spets och tornus. Hennes hår är nu stylad i elegant kopplingsfläta (odango stil bullar) som de andra Winx tjejerna (utom både Bloom och Tecna), och växer flera inches i längd till hennes anklar. Hon Dons strappy, cyan färgade barfota sandaler, och bär en cyan tiara på huvudet. Hon är den fjärde Winx Club medlem för att förtjäna henne Enchantix. Hennes trollpulver injektionsflaska är en rosa honung trollspö omgiven av en fyra kronblad blomma. Hon erhöll sin Enchantix efter att ha räddat hennes syster Rose (RAI dub: Miele) från den förgiftade (eller omvänd tid) ström i den tolfte episoden av den 3: e säsongen.

Floras Believix outfit är en rosa och fuchsia, kronblad-tema ärmlös, mellangärdet bärande topp och en rosa, kronblad formade kjol med ett gult snöre att knyta den på plats och limegrönt krusiduller under. Hennes vingar är lövformade och fodrad i smaragdgrönt med klöver former fodrad i jade inom, bakgrunden av vingarna blekning från hot pink på botten till orange i mitten till gul på topp med lila löv "piercingar" längs sidorna av vingen. Hon bär lila och rosa blomma-tema armband på hennes handleder och below-the-knee rosa, cerise och vitt plattform högklackade stövlar på fötterna. Hennes hår är nu i ett par bullar idrottsliga turkosblå böjer ovanpå huvudet med persika höjdpunkter och röda och lila blommor att dekorera hennes hår med rosa ögonskugga på ögonlocken.

Floras Sophix är en grön och rosa blad skjorta med lime och vegetarisk grön kjol. Hon har blad armbanden på hennes armar och bär sandaler som de andra flickorna. Hennes vingar är cyan och gult med magenta gränser

Floras Lovix liknar hennes Believix outfit men är i två delar. Hennes skjorta är rosa med en äppelgrön fluffig rand över tröja och en matchande armwarmers. Hon bär också en jordgubbe rosa kjol med äppelgrön fleece tvärs över det och matchande stövlar. Hennes vingar är rosa och lavendel med rödbrun juveler.

Huvudartikel: Lista över Floras besvärjelser Flora är från Planet Linphea. På grund av detta har hon naturens kraft och har förmåga härrör från det. Flora ofta inte använder så många offensiva attacker som de andra Winx tjejerna, utan snarare använder hon dem för mer strategiska syften. Hon kan skapa bindande vinstockar och väggar av vinstockar, liksom blaster av blommor och pollen antingen som stötande attacker eller för avledning. Hon kan även kontrollera skogar och har jorden magi. Utöver detta, kan hon höra rösten i naturen talar till henne.

Favoritmat: hembakat! Favorit Färg: Rosa. Favorit Hobby: Trädgård! Favorit Pet: Fjärilar ... Perfekt Pojkvän: Helia ... Bästa Vänner: Aisha (Layla) och Helia! Favorit Filmer: romantiska filmer ... Älskar: Att bo med mina blommor! Hatar: Shopping med Stella, krukor Broken. Favoritmusik: Reggae. Favorit Skor: Mjuka tofflor! Favorit Ämne: Botanik. Favorit Spell: Giant Nettles. Slagord: "Fred ut!"

Winx Flora's Winx omvandling varar tolv sekunder. Flora visas på skärmen bär hennes säsong 1 civila kläder, med sin kropp titeln något, hon höjer sin högra hand till hennes huvud och hon korsar sina armar. Det finns en blixt, sedan en närbild av Flora nacke, där hennes choker och hänge visas. Ett spår av ljus snurrar sedan upp hennes armar, en efter en och bildar halvvantar. Slutligen snurrar hon uppåt med ett spår av gyllene kronblad runt hennes kropp, mark, och strejker sin sista ställningen medan den gyllene kronblad bilda konturen av en fyra kronblad blomma. 

Charmix Floras Charmix omvandling varar tolv sekunder. Vi ser första flora på gul och vit bakgrund. Hon snurrar sedan två gånger och hennes Charmix PIN-kod visas ovanför bröstet. När hon slutar snurra, en ros formad handväska visas på hennes arm. Flora slår då hennes sista pose.

Enchantix Floras Enchantix omvandling pågår i trettioåtta sekunder. Först glider kameran över till hennes ansikte, hennes hår blåser i framför henne med blomblad flyger förbi. De blomblad flödar över hennes ögon och lämnade henne ögonskugga bakom. Hennes tiara former, då hennes hår är knutna och förlängas. Det finns en blixt, sedan Flora visas, hår stil, med hennes överkropp täckt av gnistrar. Hon virvlar runt en gång, och när hon stannar, gnistrar förvandlas till hennes klänning. Kameran zoomar in på hennes klänning, sedan kastruller till vänster, där blomblad snurra runt armen och förvandlas till en av hennes handskar. Då visas Flora med både handskar på, och som kameran panorerar ner, virvlar gång medan hennes barfota sandaler materialiseras ur blomblad. Blomblad fyll sedan på skärmen, och när de klart, öppnar en rosa ros till att avslöja Flora, fullt påklädd och bevingade.

Believix Floras Believix omvandling varar i tjugosju sekunder. Först Flora visas med slutna ögon. Sedan vänder hon medan rosa grenar virats runt hennes hals och bröst för att bilda sin topp. Hon virvlar medan lila grenar virats runt henne undre delen av bålen för att bilda hennes kjol. Det finns en blixt, då hennes arm visas, där blomblad och gnistrar form henne armband. Hon virvlar utom synhåll, då hennes vingar visas som formas i gnistrar. Slutligen flyger Flora bort från kameran, virvlar igen och slår sin sista pose.

Sophix Floras Sophix omvandling varar i nio sekunder. Först vinstockar dra iväg på någon sida som Flora gör samma sak med händerna. Hennes ansikte är kort visas, då kameran nedskärningar i en blomma öppnar upp för att avslöja Flora fullt påklädd i hennes Sophix.

Lovix Floras Lovix omvandling varar i tolv sekunder. Först virvlar Flora runt en gång och dematerializes till snö. Det finns en blixt, och Flora virvlar i motsatt riktning, slå henne sista poserar i hennes Lovix

Floras ser sades ha varit baserad på Jennifer Lopez med Iginio Straffi. 

Flora namn kommer från den vetenskapliga termen "Flora", avser alla växter som finns i en viss region eller från Flora, Gudinnan av Blommor och våren romerska mytologin. Ordet "flora" i sig kommer från det latinska ordet "flos" som betyder "blomma"