FANDOM

ImagesCAX36RGZ

timmy med kompisar

                        Timmy

Timmy älskar teknik och flygande bajs från Röda Fountain. Han är Tecna pojkvän. Han är söt och i säsong 2 verkar mycket blyg för att tala Tecna sina känslor.

Timmy är en gänglig pojke med ljusbrunt-orange hår, bär glasögon och är lång och smärt. Han har små, nötbruna ögon och medelstora hudton. Hans bygga mindre muskulösa än de andra i säsong 1. Dock har det ändrats hans armar verkar vara mer muskulös

Under säsongen som han träffade Winx tjejerna och blev intresserad av Tecna. Naturligtvis är han blyg och osäker om flickor. Han försökte använda hans expertis inom teknik att relatera till Tecna.

I säsong 2 var han offer för ett pojkstreck av Dark Bloom, och senare lät Trix lämna Red Fountain med sin bit av Codex, devestating Tecna. Tecna blev senare frustrerad med honom eftersom han inte skulle prata om andra ämnen, förutom Technology. Men, gör de senare upp efter att hon får sin Charmix.

När Tecna förlorades stänga portalen till Omega dimensionen, var Timmy bedrövade, men gav inte upp på henne. Han berättade Riven att han fortfarande kunde "känna" henne, och uppfann en maskin för att leta efter henne. För att göra maskinen erkänna Tecna hade Timmy att artikulera sina känslor och beskriva henne till det. Winx tjejerna hjälpte honom göra det. Denna insats var framgångsrik och ledde till en expedition för att rädda henne.

Liksom alla andra specialist var Timmy skickas till jorden för att skydda Winx tjejerna från Wizards of the Black Circle. De fick närmare Winx tjejerna och hjälpte dem rädda Roxy, den sista älva på jorden.

Namnet är Timmy kontrakterade form av namnet Timothy, som är den engelska versionen av det grekiska namnet Timotheos (Τιμόθεος), som betyder "Infriande Gud